Вътрешна SEO Оптимизация

Posted by admin 05/04/2018 0 Comment(s) Полезно,
Вътрешна SEO Оптимизация

 

Вътрешна SEO или OnPage оптимизация е свързана със съдържанието и техническите характеристики на сайта, тоест кода използван от програмистите, бързината на сайта, сървъра, маркери за открояване на информация и т.н. След множествено запитвания, решихме да споделим с Вас по-конкретните мерки, които предприемаме при една стандартна seo оптимизация.

 

  1. Реакция на сървъра

    Тестваме натовареността, като често при споделените хостинги, се наблюдава забавяне и ако е нужно преценяваме дали трябва да се премине на по-висок план.
  2. H1 тагове

    Проверка на всяка страница за <h1> </h1>. В тези тагове се поставя заглавието. Не всичко с голям шрифт и удебелен текст е заглавие и това е начина Google да разбере за него. Задължително трябва да съдържа ключова дума за оптимизиране. Никога не го използвайте в самия текст на страницата, ако имате вече вграден такъв в заглавието, защото добрата практика задължава да се ползва само веднъж за всяка страница за да няма дублиране с други ваши страници.
  3. H2 тагове

    Това са подзаглавия и всяка страница трябва да има поне 1 такова, но ако имате възможност ги използвайте по-често, ако сте решили да пишете seo текстовете сами.
  4. Мета заглавие

    Това всъщност е заглавието, което ще се появява в Google при търсене. Съветваме ви да не е 100% копирано от нормалното заглавие, но да съдържа основната кл. дума. Все пак с това заглавие ще привличате потребителите.
  5. Мета описание

    Представлява текста, който ще се появява под заглавието в Google SERP. Когато няма такова описание, Google взима текст от страницата на случаен принцип и се получава следната небивалица:SERP-bad-result

Ефекта от мета описанието е, че при добре написан текст, хората са по склонни да отворят страницата. Това повишава един основен показател – CTR (Click Through Rate) или иначе казано, това е процентното съотношение на всички потребители видяли вашия резултат спрямо броя на потребителите, които са кликнали върху уеб сайта.

 

Едно леко лирично отклонение: Важно е да знаете, че всъщност не започвате от последната страница в гугъл и бавно да се изкачвате. Google имат много интересен подход да показват всяка една страница при търсене на една малка част потребители на по-предни позиции с цел да определят CTR-a на вашата страница и според това дали започват да я посещават/подминават се калкулира място, където ще се показва в резултатите на останалите потребители. Така написано звучи, че само на това трябва да наблягате, но не е така. Това показател, имащ косвен ефект и даващ представа дали е била постигната качествена seo оптимизация.

  1. Оптимизирани снимки

    За да се отговори на условието за бързо зареждане, снимките трябва да се компресират и използват в същата резолюция, каквато е заеманата от тях територия на екрана. При успешно оптимизиране, снимките намалят своята големина до между 2 и 10 пъти и респективно се намалява времето за зареждане.
  2. Алтове на снимките

    Това е код, който задава име на снимката, те също трябва да притежават съответната ключова дума, за която се оптимизира съответната страница/категория/продукт. В изработката на сайтовете, които предлагаме тази функционалност е автоматична.
  3. Кеширане

    Това е вторият фактор, който сме определили като жизненоважен. Кеширането представлява указание на сайта към браузера на посетителя и го принуждава да изтегли снимки, скриптове и статична информация, като след това вместо да се теглят при всеки рефреш на страницата, файловете се зареждат локално през компютъра или телефона. В нашия случай използваме дори още по-добър начин, затова и страниците ни се зареждат толкова бързо.

  4. Скорост на зареждане

    Този фактор реално представлява съвкупна оценка за реалното време за зареждане. И промените на някои от по-горните точки, ще доведе до повишаване на тази оценка от Гугъл и ще доведе до по-предно класиране. За всички, които искат да разберат дали програмистите и оптимизаторите са си свършили работата или пък просто искате да тествате собствения Ви уеб сайт, може да ползвате PageSpeed.

  5. Линкове

    Структурата на линковете трябва да е следната Домейн / Име на категория / Име на продукт или услуга

Вътрешно SEO(Inbound SEO)

Сайтовете, които създаваме автоматично показват линка точно по-този начин, добавили сме и бутон за автоматично генериране на уеб адреса.

Дълго сме умували кой вариант е по-добър: линк на кирилица или линк на латиница, но така и не сме забелязали съществена разлика между двете.

  • При линк на кирилица, ключовата дума се запазва на 100% и винаги се разпознава от Google, но от потребителска гледна точка, при копиране на такъв адрес се получава линк от типа http://netsoft.bg/seo-%D0%BE%D0%BF%D1%82%D0%B8%D0%BC%D0 %B8%D0%B7%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F, което е неудобно и объркващо.
  • При линк на латиница обаче винаги съществува риск от неуспешно разпознаване на думата

 

Струкура на категориите

Най-силните страници (с изключение на главната страница) са именно категориите. Те трябва да представляват именно ключовите думи по които ще се изгражда оптимизирането. Под ключови думи, имаме предвид ключови фрази, тъй като трудно се оптимизира само една дума. Практиката показва, че най-подходящи са фрази с по 2-3-4 думи, защото хората не търсят просто една дума, а цяла фраза. Името на категориите трябва да се определи след анализ на търсенията на потребителите в Google, и въз основа на най-търсените фрази да се определи най-подходящото име за категорията.

 

SEO оптимизация на текстове

За никаква оптимизация не трябва да става дума, ако не използвате качествено написани текстове. Темата за seo копирайтинга е от изключителна важност и за да можем да бъдем максимално изчерпателни решихме да я преместим отделно.