Графичен дизайн - определение и практика

Posted by admin 21/05/2017 0 Comment(s) Полезно,
Изработка на графични изображения

 

Графичен дизайн - най-напред това е изкуство. Определя се като практика да планираш и изразяваш идеи с визуално и текстово съдържание. Формата на комуникация може да е физическа (плакати, брошури, флаери, визитки) или виртуална (уеб банери, уеб сайтове) и може да включва илюстрации, думи, форми.

Работата се реализира във всякакви мащаби - от пощенска марка до национална система за означения. Също така, с графичен дизайн може да се работи за най-различни цели – комерсиални, образователни, културни, политически.

От много години дизайнерите съчетават форми, образи и текст при правенето на постери, реклами, опаковки, брошури и др. Специално място за графичен дизайн се отделя при изработването на вестници и списания, където визуалното оформление е от ключово значение.

Освен добре познатите изображения за печат или уеб, понятието графичен дизайн обхваща и динамичните. Те могат да се включат в уеб реклами, по време на филм по телевизията и др. Много хора, занимаващи се с графичен дизайн, имат задачата да създават системи, които да се прилагат занапред във времето, което е изключително трудоемко. Или накратко - графичен дизайн, това е система, а взаимовръзката между отделните части е моментът, в който се придава стойност.

Например, докато всички елементи от една визитна картичка, като лого, шрифт и др., са индивидуални елементи графичен дизайн, начинът, по който те са свързани представлява цялостния облик. Никой от тези елементи не се създава без да се обмисли как ще взаимодейства с останалите и как ще въздейства върху таргет аудиторията. Освен изкуство, графичен дизайн е и наука.

Нашите професионални дизайнери са прекарали години, изучавайки я и не спират да следят всички новости. Подхождаме сериозно към този елемент от вашата реклама, защото знаем колко е голямо значението му.

 

Чести грешки при работата с графичен дизайн

Както във всяка сфера, така и в тази има добри и лоши примери. Когато говорим за графичен дизайн, е добре да избягваме неправилните практики, защото има сериозен риск да изгубим част от аудиторията, следователно от клиентите. Ето кои са най-честите грешки:

 

Неподходящ избор на шрифтове. Не ги подценявайте, така може да провалите цял проект. Много често се избират шрифтове, които не отговарят на посланието, настроението и цялостното внушение.

Правописни и печатни грешки. Ако дизайнерът изпрати финална версия на проекта си и в него има правописни грешки, най-вероятно клиентът няма да потърси отново услугите му. Това е огромна грешка и може да предизвика изключително негативно впечатление.

Изработване на лого като растерно изображение. Всеки професионалист, който се занимава с графичен дизайн, знае, че е задължително логата да се изработват като векторни изображения. Растерните такива, като снимките, са създадени от милиони пиксели. При увеличаване на размера тези пиксели се виждат все по-ясно и това драстично влошава качеството. Векторните изображения са създадени от тънки линии и извивки. Те могат да се увеличават и смаляват неограничено, без да губят резолюция и да се пикселизират. Така може да увеличите логото дори до размери за огромен билборд, напълно безпроблемно.

Запълването на всяко свободно пространство. Повечето дизайнери боравят добре с пространството, но дори някои от най-добрите се затрудняват, когато трябва да съберат твърде много информация на едно място. В крайна сметка дизайнът става претрупан, тежък и едва ли на някого би му харесал, още повече да се забележи кое е важното послание.

Пропускат се раздувките на файловете за печат. Когато се работи върху изображение, което ще се печата, задължително трябва да се остави определено празно пространство около него, или така нареченото обрязване. Известно още като раздувки, това пространство е важно, за да може при рязането на хартията да не се засегне зоната, която трябва да се вижда.

Използването на твърде много ефекти. Ефектите са като шрифтовете - ако използвате твърде много, накрая всичко се превръща в бъркотия. Обикновеният изчистен ясен графичен дизайн е много по-подходящ за повечето цели, отколкото този с твърде много ефекти.

Прекалено много цветове Използването на твърде много цветове прави изображението претрупано, натоварващо и се губи фокуса от информацията, която всъщност трябва да предаде.

Перфектна симетрия навсякъде. Идеалната симетрия може да е скучна. Ако всеки елемент във всеки графичен дизайн е перфектно симетричен, и дизайнерът, и публиката ще загубят интерес. Ние, от Netsoft, знаем колко е важен подходящият графичен дизайн и че до голяма степен от него зависи как потенциалните клиенти възприемат компанията. Затова подобни грешки за нас са недопустими.

 

Непрекъснато развиваща се област

Погледнете около вас и ще забележите графичен дизайн навсякъде. Глобалните пазари се развиват, като с това и изискванията за страхотни графики за бизнеса. Говорейки за графичен дизайн, той има критична роля в изграждането и поддържането на бизнес. От разпознаване на бранда до комуникацията с клиентите и ефективността, с добър графичен дизайн може да се постигнат високи резултати.

Използвайки графичен дизайн, се придава индивидуалност на компанията, тя се презентира и става по-разпознаваема. Често потребителите решават дали да използват определени продукти само заради опаковката и как са представени. Силната корпоративна идентичност може да предизвика у аудиторията чувство за правдоподобност и доверие, като отправи съобщение за надеждна и стабилна компания.

Когато става въпрос за графичен дизайн, това е област, която непрекъснато се развива и се появяват нови тенденции. Те обикновено имат влияние по няколко години, след което отшумяват. Без значение дали сте дизайнер или собственик на бизнес, със сигурност няма да искате дизайните ви да изглеждат остарели. Затова е важно да бъдем в крак с времето. Представяме ви няколко модерни тренда, които може да изберете и няма да сбъркате:

 

Няколко страхотни тренда за графичен дизайн

 

Обърнете внимание на шрифта - Откакто шрифтовете станаха важна част от бранд идентичността, потребителите виждат най-различни и все по-креативни такива. Шрифтовете не са само за четене - те служат за предаване на правилното послание. Последните трендове тук са по-разчупените и игриви шрифтове, които грабват вниманието на таргет аудиторията. Може да добавите по-драматичен вид на текста с помощта на текстури, цветове и размер. Правилното съчетание на тези инструменти с добре подбран закачлив шрифт, не само, че спомага значително, за да изпъкне вашето изображение, но то ще изглежда модерно.

 

Нереални илюстрации - Използването на нереални своеобразни илюстрации е още един тренд, с който се създават уникални и въздействащи изображения, за да се отличи брандът. Това включва създаването на герои, различни техники и използването на разнообразие от инструменти.

 

Ретрото още е на мода - Ретро изображенията са създадени още през 80-те и 90-те години и изглеждат много добре. Ретро стиловете първо бяха използвани в лога, а след това се въведоха в почти всяка друга област за уеб и графичен дизайн. Стилът, който е толкова модерен днес, е вдъхновен от видео игри, големите клетъчни телефони, винтидж трендовете и др.

 

Модули - Как ви се струва да четете дълъг текст? Е, почти на никой не му харесва. Обикновено, в тези случай текстът се разбива на по-малки параграфи, за да бъде по-лесно четим от потребителите. Но те започват да стават все по-нетърпеливи и е изключително трудно да се задържи вниманието им. Но това означава ли, че трябва да спрете да пишете дълги публикации? Не, разбира се. Графичен дизайн тип модули помага много в тези случаи. Съдържанието се показва на блокове с линии и колони. Така текстът не само става значително по-лесен за четене, но и задържа интереса на потребителите.

 

Графичен дизайн, вдъхновен от приложения - Потребителите започват все по-бързо да сърфират в интернет (през браузър), подобно на използването на приложения. Дори дизайнерите, които работят върху такива сайтове, добавят малки трикове от приложенията. Трендът предполага изчистени опростени дизайни, без каквито и да е излишни елементи.

 

Съсредоточаване върху ползваемостта - За да се обясни максимално добре, може да е необходима изцяло нова публикация, но тук ще посочим основните фактори. Днес дизайнът до голяма степен е насочен към потребителското преживяване. Цялата идея се свежда до подобряване ангажираността на потребителите. Вече няма да чуете подобен коментар "Да, този графичен дизайн е доста красив, но го намирам труден за използване".

 

Динамика - Анимациите и динамичните изображения вдъхват живот и грабват вниманието на потребителите. С помощта на 2D анимация дизайнерите превръщат статични изображения в динамични, за да привлекат вниманието на потребителите, без да ги отклоняват от съдържанието.

 

Работа на плоскости - Включва едва доловими градиенти, бели пространства, дръзки шрифтове, цвят, изчистен опростен вид. Вдъхновен е от минимализма. Графичният дизайн продължава да се променя с времето и е важно да непрекъснато да следите тенденциите, за да сте в крак с тях. Така ще предложите на потребителите си максимума и ще задържите тяхното внимание и ангажираност.

За професионален графичен дизайн, може да разчитате на Netsoft. Нашите специалисти са с много добра подготовка и не спират да се интересуват от всички тенденции. Гарантираме, че ако ни се доверите за вашия графичен дизайн, ние ще съобразим всички изображения конкретно с вашия бизнес, вашите цели и цялостното корпоративно представяне. В крайна сметка целта на дизайна в рекламата е да продава, да информира и да води до конкретни цели.